Kultur og kommunikasjon er en del av Fagbokforlagets læreverk for vg2 salg og reiseliv og dekker kompetansemålene i programfaget kultur og kommunikasjon.
Gjennom teori og praktiske eksempler presenterer boka yrkesrettet kunnskap om kommunikasjon og kulturell påvirkning, service- og vertskapsrollen, opplevelser basert på norsk og samisk kultur og natur, nettverk og yrkesetikk, konflikt- og nødsituasjoner, beredskapsplaner og førstehjelp, og systemer for kundeoppfølging.
Til kapitlene er det «Bruk det du kan»-oppgaver, repetisjonsspørsmål, sammendrag og praksisrettede yrkesoppgaver.
Innlæringen av fagbegreper støttes av en egen begrepsliste, og stikkordsregisteret gjør boka lett å finne fram i.
Fagbokforlagets læreverk for vg2 salg og reiseliv består av tre bøker og en nettressurs med innhold både for elev og lærer:
- Forretningsdrift
- Innovasjon og markedsføring
- Kultur og kommunikasjon
- Salg og reiseliv vg2 nettressurs