Bøker
Forfattere
Verk
Ingen treff
Språk
Bokmål
Format

Heftet

Bestill vurderingseksemplar
For lærere, fagansvarlige og forelesere
På lager - sendes nå
569,-

Strategiske allianser

Strategiske allianser eller bedriftssamarbeid er et viktig strategisk virkemiddel som bedrifter bruker for å nå sine strategiske mål. Denne boka gir en grunnleggende innføring i begrepet, ulike perspektiver på allianser og prosesser knyttet til å inngå, endre og avslutte allianser.

Boka gir også innsikt i nyere temaer innenfor allianseforskning, som læring, tillitsutvikling og ledelse. Forskning viser av bedrifter som har utviklet kompetanse på slike prosesser, i større grad lykkes. Boka drøfter også alliansen i bedriften og forholdet mellom flere allianser i såkalte allianseporteføljer.

Boka er aktuell for fagmiljøer i fagområdet, for ledere som ønsker å oppdatere seg om emnet, og for studenter som skal ha en grunnleggende introduksjon til strategiske allianser.

Randi Lunnan er professor i strategi ved Handelshøyskolen BI. Hun har hatt en rekke ansvarsområder på BI, og har forsket og undervist i MBA-programmer i USA, Singapore og Kina.

Arne Nygaard er professor på Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.

Forfattere:
ISBN:
9788245009545
Utgitt:
Utgave:
1
Sider:
202
Strategiske allianser