Bøker
Forfattere
Verk
Ingen treff
Språk
Bokmål
Format

Bestill vurderingseksemplar
For lærere, fagansvarlige og forelesere
Digital ressurs i salg
0,-

Norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning (Open Access)
Hvor er vi? Hvor vil vi gå? Hva skal vi gjøre nå?

Denne tredje NAFOL-boken er en unik bok på det norske markedet. Den inneholder en samling av forskningsartikler om lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til forskeropplæring. Artiklene, som kommer fra USA, Tyskland, Island og Seychellene, gir innblikk i den inter nasjonale lærerutdanningsforskningen, mens de norske artiklene gir et bredt bilde av den positive aktiviteten vi nå ser i norsk forskning på området. Det er stort mangfold både i forskningstematikk og forskningsmetoder. Det er også positivt at unge norske forskere når et bredere publikum ved å skrive på engelsk, uten at det skal gå på bekostning av verdien av å ha god forskningslitteratur skrevet på norsk.

NAFOL står sentralt i denne utviklingen med sine vel 200 tidligere og nåværende stipendiater.
NAFOL-bøkene, og ikke minst denne boken, gir et bilde av dagens lærerutdanningsforskning.
Dette kommer frem i åpningsartikkelen, som presenterer et evaluerings prosjekt NAFOL satte i gang, og ikke minst i den avsluttende artikkelen, som har en grundig gjennom gang av et knippe NAFOL-prosjekter.

Denne boken er en kilde for nye og erfarne forskere som ønsker å holde seg oppdatert på norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning.

Professor Kari Smith er daglig leder for NAFOL. Hun har bakgrunn som lærer, lærerutdanner og leder for lærerutdanninger i Israel og i Norge. Hun kan vise til et stort antall publikasjoner, og forskningsfeltene hennes er vurdering, profesjonell utvikling av lærere, og i de siste årene har hun fokusert på lærerutdanneres profesjonelle læring sammen med internasjonale kolleger. Som en del av rollen hennes i NAFOL, arbeider Kari Smith også mye med å styrke veiledningskompetansen på ulike nivåer.
Forfattere:
(red.)
ISBN:
9788245040869
Utgitt:
Utgave:
1
Sider:
275
Norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning (Open Access)