Nedlastbare filer
Høyoppløselig omslagHeftet
Frafallet i videregående skoler er et økende problem.
Mange unge opplever en skolehverdag preget av mangel på nærvær og lite mestringserfaring. I Mye på spill presenterer forfatterne alternative danningspraksiser som kan engasjere og motivere elever til innsats i skolen.
Forfatterne formidler erfaringer fra et flerårig utviklingsprosjekt i videregående skole kalt «Mye på spill». De beskriver kunstpedagogiske arbeidsformer og et kunnskapssyn som åpner for alternative tilnærminger til læringskvalitet og fagkunnskap.
Boken er rettet mot studenter i drama og teater og estetiske fag. Som et bidrag til pedagogisk nyutvikling er den også relevant for studenter og forskere i lærerutdanningen, for pedagogisk personale og for skolemyndigheter.
Forfatterne Bjørn Rasmussen og Børge Kristoffersen er kunstpedagoger og forskere ved Institutt for kunst- og medievitenskap, NTNU og ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning.