En innføring i PR dekker dagsaktuell forskning, teori og praksis på fagområdet Public Relations, og er spekket med moderne norske eksempler og problemstillinger som gjør faget håndgripelig og relevant for både studenter og yrkesutøvere.
Leserne vil blant annet bli introdusert for
- definisjonene og det teoretiske grunnlaget
- fagets historie, i Norge og internasjonalt
- PR-prosessen, inkludert analyse, strategi, teori og evaluering
- utøvelsen innenfor næringsliv, organisasjoner og offentlig sektor
- målgruppe- og situasjonsbestemt PR, inkludert medarbeiderrelasjoner og markedskommunikasjon
En innføring i PR er en grunnbok for høyskole- og universitetsnivå, og er ment å gi studenter en akademisk og praktisk introduksjon til fagets viktigste prinsipper.
Peggy Simcic Brønn er professor ved Handelshøyskolen BI og har lang erfaring fra forskning og undervisning i PR og virksomhetskommunikasjon. Øystein Bonvik er en av Norges mest profilerte kommunikasjonsrådgivere, foredragsholder og skribent. Han driver sitt eget konsulentselskap og har skrevet flere fagbøker om kommunikasjon og ledelse. Tor Bang er førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI. Han har skrevet flere lærebøker på medie- og kommunikasjonsfeltet.