Bøker
Forfattere
Verk
Ingen treff
Språk
Flerspråklig
Format

Bestill vurderingseksemplar
For lærere, fagansvarlige og forelesere
Digital ressurs i salg
0,-

En gang lærer - alltid lærer? / Once a Teacher - Always a Teacher? (Open Access)
NAFOL Årbok 2014 / NAFOL Year Book 2014

Læreryrkets utfordringer er hovedtema i den andre årboken til Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL. Boken søker å gi en bekreftelse av gode ting i læreryrket og inspirere til nye tanker, ikke minst om den betydning utdanningsforskning kan ha for utviklingen innen barnehage, skole, kulturskole og lærerutdanning. Dagsaktuelle temaer i lærerutdanningsforskningen drøftes, som at læreryrket er et «høyplatåyrke», hvor en nyutdannet lærer forventes å kunne alt med det samme, selv om man er fremmed i yrket og på arbeidsplassen. For etablerte lærere er det av stor betydning at de har mulighet til å utvikle seg i sitt yrke. Boken gir også et innblikk i hva som karakteriserer ledelse og samarbeid ved skoler som over tid får gode resultater på nasjonale prøver.
Forfattere:
(red.)
ISBN:
9788245040852
Utgitt:
Utgave:
1
En gang lærer - alltid lærer? / Once a Teacher - Always a Teacher? (Open Access)